HEADER

Current Status:

1. FYP oh FYP~

Saturday, September 18, 2010

Raya Ku 2010


"Huh? Xde ketupat??!!"

And that was my first sigh when its already night of the raya and no ketupat was made. Sebab aku memang suke menganyam ketupat yang berpuluh2 but none this year T_T. it is fun thought to anyam the ketupat and make it look like ketupat, and not other thing -_-!

Enough of ketupat, and this is how my raya happened.

As usual in the morning of raya after the raya prayer akan ade sesi ceramah (tazkirah?) and sesi beraya sesama keluarga. and as usual jugak dari situ duit raya ku akan terus mencecah 3 angka. (it's normal la kn?) despite I have many siblings who are working already. Hehe~

1st raya balik banting lepas semayang jumaat. Sosilawati? Ish kes tu menjatuhkan reputasi banting btol la. huhu..nothing special with my first raya...and no angpau too!...oh kejap. ade la dapat satu sampul. Naseb baek la balik lambat sket malam tuh. hehe

2nd raya pulak pegi umah sedare kat Tersang,Pahang umah pak andak. It should be ramai yang datang but ade yang xdapat datang then only a few (but many to me) yang datang.

The best part is, kat halaman umah die ade kolam ikan. xdela besar sangat tapi banyak jugak la ikan. Since abang aku ni gile mancing so die pun nak la try mancing ikan dalam tu. Maka bertatihla pak teh aku "ha jom kite mancing ikan dalam kolam ni tengok orang salu mancing dapat ke orang yang xsalu mancing dapat dulu ikan". cabar pak teh ku kat abang aku.

Dalam masa kurang dari 2minit kail diturunkan, maka tersentaplah mata kail tu kat mulut ikan..ikan patin! yang berjaya dinaikkan oleh pak teh ku. haha...buat malu jela abang aku nih. and another ikan patin pun berjaya dinaikkan oleh....pak teh ku jugak. haha...


Pak Teh dengan tangkapan beliau~

Oh and there is another fish pond (much bigger) kt depan umah die. ade ikan tilapia je dalam tu. dan cubaan pertama ku terus membuahkan hasil menaikkan ikan tilapia sekor :D besar tapak tangan aku jela tapi.

Angpau ? semestinye TIADA! dengan alasan "ha ni da ade generasi baru kn? anak irus, epul tu jela dapat." dan ia bermaksud anak2 buah aku jela yang dapat. Huh tbe2 aku benci anak buah ku ;(
huhu
berkurangan la pendapatan tahunan aku camni...

Papepun, angpau xpenting, yang penting hubungan erat antara saudara yang masih terjalin tanpa masalah2 sehingga skang. :)

Selamat hari raya~

Oki: Jumlah kutipan:Rm2x.xx (tak termasuk yang famili bagi) hehe

2 comments:

SyaFiQa RahiM said...

ko pandai buat ketupat?!
okay ajar aku pls. bapak aku suruh aku anyam, aku blurrrr hahahahahahaha.

btw, pasal duit raya tu. aku pun ade la jugak terasanye. sbb makin lame, makin banyak je duit raya x dpt. adik2 aku je dpt byk HAHA.
aku JELES.

Choki a.k.a oki! said...

of kos la reti..aku amek mase 2taun(which mean 2kali raya=2kali try) utk aku master it. haha....

aha cian ko..mgkn sbb dorg tgk ko ni mcm seorg wanita yg berkerjaya kot. sbb tu xdpt. huhu...