HEADER

Current Status:

1. FYP oh FYP~

Monday, August 31, 2009

Ramadan Eid Mubarak: Bila Puasa Bercampur Sakit..

Seminggu telah berlalu, terasa bagai baru beberapa hari berpuasa..Itulah perasaan yang dirasai orang2 yang beriman yang merasai nikmat berpuasa. Tapi ade gk yang tak beriman tp rse mcm bru smlm puase;orang yg xpose la. Haha..

Berita mengenai virus H1N1 yang dah suam2 kuku da beritanya, masih belum reda. Apatah lagi kalau terkena dibulan puasa ni..kn??
Ini lah yang dinamakan ujian dariNya..dan janganlah korang nak berlagak kononnya korang xakan terkena virus tu. Walaupun xkn kne H1N1, tp demam still leh kene kn kn kn ???

Dan skarang ni aku lak kne selseme dan batuk2...adeh..kalu sape2 yang pernah call aku mse tgh2 sakit ni bleh la korang dgr suare macho aku. Haha.
Bayangkanlah betapa peritnye berpuasa mse tgh sakit nih. start dari pukul 12tghari da trase lapar(sahur xlalu nk mkn), kepala pening berdenyut2(boleh rase dah urat2 tkeluar kt kpale nih), idung yg tersumbat(silap besar la kalau nk korek kn), n batuk2 serta sakit tekak yang memerlukan air(skali lagi,silap besar la kalu nk minum kn...)
Tapi apa bleh buat. Ni lah ujian namenye..Kte knelah terima dgn hati yang tabah. lgpn sakit itu juga bleh menghilangkn dosa2 kecil..xgtu?

Harini aku bakal pulang ke Jengka dgn bas. Ermmm..need mask? No need. Aku nk biarkan sume org dlm bas tu kne virus aku. Hahaha..Abeh r ko sapik.

Tu je la kot..Kepada yang berpuasa, pose elok2, jgn pose yang yok taw..Kalu xpuase,jgn berbuka dgn org yg pose,kelak puase gantinya tidak diterima olehNya...wallahu'alam.

Oki:......*srot srot*...

4 comments:

cekedikman said...

sob3... sdih aku dngar... Pdan la skrang aku ase nak selesema nie. Nie pas call ko la nie.. Da berjangkit... Xpe la bro, smoga cpat smbuh n slamat berpose..

jijajija said...

ei org sakit..cmne??
da ok ke??

Choki a.k.a oki! said...

da lme da..da sehat da pn...
xp

atiqah rosli said...

sakit ek...terkena jangkitan spe ler 2 kn???hahahha..tp skng da semboh kn alhamdulillah...