HEADER

Current Status:

1. FYP oh FYP~

Friday, September 25, 2009

.Aku.VS.Celcom.

Raya ke-5:

Slot utk arini mmg kosong. Drpd aku trus dbelenggu prasaan bsn, baek aku bwt ape yg ptt. Maka tlah ditetapkn aktiviti arini ialah: Bergaduh dgn Celcom..! Hahaha

Btemankn abah aku, n bil2 yg bernilai Rm 500++ , ktorang pi la branch Celcom kt sek9 tuh. Nk setelkn masalah negara..



Mslhnye: 4bln lpas ade promoter yg bg2 simkad kat booth kcik Celcom kt ***** tu. Aku plak jnis mls nk lyn karenah promoter tu, aku pn sign up jela simkad tuh. FREE katenye. Yes..sim kad jela free. Bil xfree ye adk2..
Slpas 3,4 mgu, aku dpt la bil utk sim kad tu...??? WTH? aku xbkk pn lagi simkad tu ok..dpendekkan cte, stlh 4bln a.k.a 4bil aku dpt, brulah td ade mse aku nk g crik gaduh kt Celcom tuh.








******************************************************
"Assalamualaikum cik, ni bil saya, nama saya, tapi ni bukan nombor saya..and ni sim kad saya." (sambil mngaluarkan segala benda yang aku nak tunjuk kat dier)

**************(...bla..bla..bla....)*************

"Ok, sekarang kami dah cek dah perkara ni. Encik xperlu bayar bil ini, dan kalau ada surat peguam ke ape, encik abaikan dulu. Kami akan siasat siapa sebenarnye yang menggunakan nombor ni, dan kami akan memintanya untuk membayarnya....."
*******************************************************





Siasat? woh2..aku da excited da..mcm dlm drama tu ke?? CSI tu?? haha..ni la pengaruh detektif Conan byk sgt.
Neway, perbicaraan aku ngn promoter manis Celcom tu berjalan dengan baek tanpa pertumpahan darah. (Cis..) and skang aku xyah nk risau lagi kalau ade bil2 pelik msk dlm peti surat aku lg.

So kpd rakan2ku, kalu korg ade ternampak ke promo2 simkad free tu, jgnlah korg ngade2 nk amek ye. Silap ari bulan korg kene mcm aku plak. Semoga kita dihindari dari pelbagai musibah...Amin....

Oki: So pemenangnye........??

6 comments:

Anonymous said...

kite pown prnh kne gak ngn celcom nih...tp kes kite sbb sim 2 dah bukak ler tp x gune jek g...dipendekkan cite byk glew r duit kite abis sbb byr kt celcom 2...kite mls nk ckp ngn org 2 nnt x psl2 diorg kne kn kite blk...

Choki a.k.a oki! said...

lah yeke.....
yg ko g bkk asl....
ko g je kt celcom tu...ckp je kt dier. nt pndai la dier bwt sume2 bnda tuh...
tp da lme da ko pnyer..xleh wt pape la

jijah said...

awak!
oh ni yg kte ambik tu gak kn..
kite pn dapat bil2 tu!
tp bwt derk je lg..malas nk layan..
tp bodokn dorg?
padahal kte dah ckp kt die kte xnk aktifkn masa die kol hari tu..
sj nk nyusah kn org..

Choki a.k.a oki! said...

a'a yg tu la.
baek awk gi cpt..kang xpsl2 kne naek court. kte da dpt da surat guaman tuh.
trus kte g celcom...

jijajija said...

huk r wak..kte br je dapat surat guaman nih..kaler pink..tp xde masa lah awk kte nk g!...kerje dari pg smpi pkul 5..huh..sabtu die bukak kan?

Choki a.k.a oki! said...

bkk kot...aritu tgk nmpk mcm die tulis setiap ari bkk..