HEADER

Current Status:

1. FYP oh FYP~

Wednesday, August 17, 2011

Kolej Jati berhantu?

Ok xde kene mengena pun sebenarnye topik kite pada hari ini. Saje nak bagi Kagum sikit.

Papepun, Assalamualaikum sume dan selamat sejahtera. Nak citer pasal kolej jati dan skuter ku. Malam semalam (15 Ogos 2011/16 Ramadhan 1432H), moto aku rosak tengah2 jalan. sebab xberkat xpergi sembahyang tarawih kot...mungkin2...


Cte die camni, lepas roundabout blakang umah aku, ade kete kembara bawak xde la slow sangat. Aku pun nk pecut xde motif, folo la blakang diam2. pastu cam da boring sangat aku pecut la. betul2 lepas simpang 3 masuk Jati,

'pop!'

ah sudaahh...moto buat hal la pulak. aku pun bagi signal ke kiri, dan kembara tadi potong aku balik (sambil aku buat muke malu. tadi poyo sangat nk potong). Dan2 la time ni mto buat hal. da lambat nk masuk UiTM ni..seb bek member aku tgh call time tu, rezeki, mintak die amek aku. Lepas abih kelas tangah malam tu, menolak la aku dari kolej Jati ke rumah aku. Seb baek xbanyak kenderaan atas jalan.

Haa sebelum ni pun pernah jadi camni jugak. Bulan lepas pagi2 den nak poie kelas. Lepas roundabout jugak, ade bas UiTM ni slow le sangat...same jugak, aku folo jela dari blakang. sampai da boring aku pecut la..cume kali ni sebelum simpang 3 masuk Jati tu,

'srrraaappp...sreeettt....sreecchh.....' (ya, ini bukan bunyik btol, skadar imitasi)

aahhh sudahh...dah lerr tangah lambat mase tu...berbekalkan pekakas sedia ada dalam bonet skuterku (bonet ke?) cari la punca masalah. Dengan ilmu didada, masalah beraya dicari dimana belting skuter putus. xdapek nak nolong...

Skuter tu pn memang da season btol da..dari generasi abang aku Degree kat UiTM s.alam, die da xpakai, aku amek secara xrasmi.


kanan skali tu skuter yang aku salu bawak. Fragile btol tengok. aisshh....tp alhamdulillah, masih ade kenderaan utk aku ulang alik kelas tanpa perlu susahkn ahli keluarga aku yang laen~

Oki: Tengah tunggu moto paling kiri tu di repair. hehehe~

3 comments:

Syafiq @ bapak said...

Iktibar dari cerita ni jangan potong kenderaan Yang slow Kat depan. Follow je. Haha.

iN said...

yg ade no 86 tuh pun kire moto gak ke????
hahahahhaa....
rase ade kurang..BKE xde la :P

Choki a.k.a oki! said...

Sapik: xleh..geram lak tgk bwk slow. kalu aku pandang2 sah2 la die prasan sbb topi keledar aku bgerak mngikut rentak kpale aku =,=

k.iN: a'a kre moto gk tu. nt da bsa jd la moto btol. huhu...waktu tgkp gmbo ni yg ni jela moto yg ade~