HEADER

Current Status:

1. FYP oh FYP~

Tuesday, June 29, 2010

Medical.Checkup

Pagi ni aku pergi buat medical checkup. Disebabkan nak masuk degree, sebagai pelajar baru (ye...baru) kene la buat medical checkup..wajib tuh.

Macam yang kita tau, stiap kali medical checkup mesti akan ade urine test. So sebagai persediaan, dari umah lagi aku da tahan selama sejam dari pegi tandas untuk memastikan ade 'hasilnya' nanti. Haha...

Lepas je kluakan duit dari bank Islam, maka berkatalah saudara Syafiq Jasmin,
"Nak buat dekat mane?"
"La, dekat DEMC la...kt sek9 tuh"
"Cube tengok tu" (sambil menunjukkan bangunan baru DEMC)

Ya..mungkin ramai yang da tahu, dan mungkin ada yang tidak. Tapi aku nak bgtau jugak.
DEMC da berpindah di belakang Bank Islam yang dekat Blue Wave tu ye. Seksyen 14. Huhu..bestnye dapat rase hospital baru. And since it's still new, some of the service are still down..or should I say, not available yet. Salah satunye parking berbayar. Stakat ni FOC lagi yeh~ suke2..oh dan kalu korang gelak sebab ade kereta macam ketera safari dekat situ, janganlah gelak kuat2/lama2 sangat. Sebab tu sebenanye kereta yang digunakan untuk bawak patient dari tempat parking ke pintu utama hospital tu.

So kat kaunter tu nanti, first thing yang akan disuruh oleh nurse cantik tu ialah "Sila isikan urine setengah botol ya". Haha..I've well prepared for it =p
Seterusnya, nurse cantik tu tadi akan bagi bil untuk dibayar. Ye, bayar dulu baru buat pemeriksaan ye. I took the student package, which cost Rm63.50 total. Yeah..with a bottle of urine on my hand, berjalan2 bersama. Haha...

Selepas itu, urine tu kena bawak pergi dekat Diagnostic Lab. Tau2 la dorg nak buat pe dengan air seni aku tuh. And the next part is the best..almost best.

After that, Imaging Diagnostic (or X-ray lab) will be the last station. and this is where the best part start. Sementara menunggu giliran aku masuk bilik x-ray, doktor panggil sorang girl ni dlu. Lama lepas tu doktor tu panggil aku plak. Dengan gagah aku pun masuk la bilik x-ray tu. Nurse cantik tu pun memberi arahan;

"Adik masuk bilik persalinan ni, pastu buka baju..nanti kitorang nak xray"

dan sejurus selepas doktor cantik tu abeh cakap je tiba2 kedengaran suara pompuan;

"Eh belum2! Saya tengah tuka baju lagi nih!"

dan suara tu datang dari bilik persalinan tu tadi. Haha...nasib baek la girl tu cepat bertindak. Kang xpasal2 rezeki aku masuk bilik tu tadi..Hehe~

Doktor cantik tadi tu pun suruh aku kua balik. huhu

Lepas abis x-ray tu, kne tunggu untuk cek tinggi, berat, mata, etc. Dan keseluruhan proses medical checkup ni mengambil masa selama 2 jam (tidak termasuk menunggu doktor gi lunch. grrr....) dan alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar....kecuali....

I'm COLOR BLIND!

haha...cheers!

Oki: Atas permintaan sapik, die suruh tanya;
Kenapa kucing suka makan ikan, tapi kucing xpandai berenang??
ha...jawab2! huhu...

5 comments:

SyaFiQa RahiM said...

yang bab kereta safari tu memang lawak okeh XD coz i laugh when i saw dat safari car bahahahha.

ok jawapan untuk permintaan sapik :
sbb ikan x suke makan kucing? HAHA

Choki a.k.a oki! said...

haha tau xpe. aku pn hampir tgelak gk dlm kete. da parking bru aku tfikir logiknye =)

aha mgkn gk jwpnnye. xp

Adlyn Farouk said...

kau colour blind?????????

Choki a.k.a oki! said...

bru tau ke...
(sob2)

Anonymous said...

ohh, color blind..hahaha
lmbtnye ak komen :D