HEADER

Current Status:

1. FYP oh FYP~

Wednesday, May 11, 2011

Habis sudah.

Yes, akhirnya peperiksaan akhir tamat jugak. Memang gembira xterkata, lepas abis kertas terakhir je rase macam fresh student baru nak masuk university, xingat da blaja pe sebelum nih. hahaha....

So, lepas exam of kos la cuti. dan seperti biase, akan berlaku la sesi brainstorming nak watpe cuti nih. Kalu aku letak salah satunye "hangout ngan kawan walaupun takde duit" lagi nanti ade pulak blogger len yang kritik pasal pe yang aku tulis tu. Macam la aku xtau. Aku terbakar? well aku tulis pun sebab saje2 je, aku pun bukannye jenis berpoya2 sangat oh kay!

Tapi....cuti kali ni da laen sikit..maksud aku, BANYAK!

Biasa cuti ade la dalam sebulan setengah. Tapi kali ni (untuk student degree jer) its turn out to be 4 month! Woot~! Hoho...fricking awesome + lame. Asal lame sangat? sebab menteri pelajaran da tau bulan 5 ni musim panas kat mesia, so dorang bagi la summer holiday 4 bulan. Haha...memang masuk akal sungguh.

Anyway, since it's 4 month holiday, agak sangat sungguh terlebih2 rugi kalu duk umah goyang kaki bagi susu kat anak buah aku je tanpa buat benda laen yang lebih berfaedah. Contoh? Apa yang tersirat kat setiap fikiran pelajar setiap kali cuti semester - KERJA!

Ya, kerja. Rase macam nak kerja plak cuti semester ni. Tapi xnak la keje2 biase jd pelayan restoran dan umpamanya (baru nak keje part time nak memilih plak). Kalu bleh nak la keje yang berkaitan ngan bidang aku sket, bidang perngkomputeran. Kalu freelance buat system jual kat kompeni boleh jugak dapat Rm4000 satu system. errmm...nah...

So nak watper cuti ni? haa...terlalu banyak untuk dirancangkan dan ditulis. Bak kata imam masjid, kita hanya merancang, Allah yang menentukan segalanya. Tapi kalu xde usaha camne nak berjaya kan? next time kena tambah pkataan tu bila orang cakap camtu. Rase macam nak keje kat Kedah plak, duk umah sewa abang aku, keje kat kilang Intel kat sane. masyuk gak. Hehe~

Oki: Think....think.......

8 comments:

Adlyn Farouk said...

awwwwwwwwww bestnye! enjoy your holidays!

Choki a.k.a oki! said...

huhu...thanks~

SyaFiQa RahiM said...

wahhhh cuti lame :DDD

bole la kau keje dgn aku. ko jd advisor aku. hehe. aku tgh wat project 2 aku ni, kalau aku perlukan advice dr ko, aku carik ko la eh.

please hehe.

selamat bercuti! ;D

Choki a.k.a oki! said...

keje? bpe gaji sbulan? ekekeke....
tarahal la capiqa..aku pn mmg minat kalu bab2 bwt sistem ke, database ke pape. tp bkn pro la. huhu...always open to help u.

thx~ selamat belajar ye. hehe...

cekedikman said...

nak gak... cis ko dpat dulu client dari aku....

Choki a.k.a oki! said...

haha...ni bkn client, ini kawan namenye.

iN said...

hari tuh syafiq balek culik oki g kedah ke..
hahahhaa

Choki a.k.a oki! said...

aha xdela..culik g bli mknn mlm je.
tkt la nk duk jauh dr umah. hehehe..