HEADER

Current Status:

1. FYP oh FYP~

Sunday, May 29, 2011

Karnival Koperasi Wilayah Persekutuan.

23-25 Mei yang lepas (Isnin - rabu) ade karnival koperasi antara wilayah persekutuan yang berlangsung kat Medan Tuanku Kuala Lumpur. ha sebab tula ade korang tengok ape kebende aku promote kat laman sosial aku suh datang Medan Tuanku tu. Ha ni la die kebende tu. hoho~

Disebabkan abang aku da bersara dari buat bende2 ni, so aku pun ganti la beliau bersama2 ngan abah aku jaga booth. Kitorang dengan koperasi Keluarga kitorang, KOSS (koperasi Keluarga Saijan Saudah) mempamerkan salah satu produk, iaitu Yom's cookies! penah makan Famous Amous? ha lbeh kurang la rase die. huhu~

Mula2 aku rase, xde bende la sangat bende ni. 1st day xde dapat mane pun jualan. Tapi 2nd ngan 3rd day sangat memberansangkan. Mungkin sebab baru dapat gaji kot. haha...pandai dorang buat karnival waktu2 camni ek. >_<

Booth mase hari pertama

Bukan maen segak lagi aku hari pertama~

Abah aku ngan menteri perdagangan dalam negeri.

all about cookies~~

hari ke-2. malas da pakai baju kemeja.

hari ke-3. Pakai baju biru pula.

Booth mase hari ke-2 ngan ke-3 lain dari hari pertama. Saje men tuka2.



Kitorang ade la bagi free tester. Dan daripada kajian aku sepanjang aku kat situ, 1 dari 10 orang yang aku promote bagi tester berhenti dan beli. Dan cuma 2,3 orang je yang memang nak berhenti depan booth untuk beli produk kitorang. So pengajarannye? Belajar untuk approach orang dan reveal produk kita. Aku bukan buat ape pun, just hulur tester, die makan, die cakap sedap pastu die beli. Xyah nak cakap banyak2 nak paksa orang beli macam booth koperasi sekolah yang berada sebelah depan booth aku. Rase cam nak tampo pon ade jugak kang xsempat nak amek SPM.

Sehari lepas abeh, abah aku kire la balik stok yang tinggal. Esoknye pulak die masuk bilik aku sambil menghulurkan "komisen" aku. weheu~ sonok weh..haha. Bape untung? haaaa ade la. Nak tau meh join aku jual cookies ag. ^_^

Oki: Awek depan sebelah kiri booth aku sangat hot. Mane xsemangat nak bukak booth awal. hehe~

4 comments:

Unknown said...

kasi ak rasa biskut tu..nyum3..

Choki a.k.a oki! said...

nak nt kalu ade booth jualan ktorg ko dtg. konfem dpt rse free..haha

el.hiffzunnuri said...

Syauqi, cookies ni handmade? siapa buat?

Choki a.k.a oki! said...

yup2...handmade. mak cik aku yg bwt. ktorg market je...